2017. december 19., kedd

5 kedvenc könyvem

Kicsit ősziesre sikeredett a fotók hangulata, bár a hideg és meleg színek kontrasztját néhol inkább karácsonyinak érzem. Ebben a bejegyzésben bemutatom nektek az öt kedvenc könyvem, amit outfit fotókkal is vegyítek, hogy ne vesszen el a blog fő vonala. 
A hangsúly a vörös Romwe pulóveren van. Nem igazán szeretem a bordót, de ez az árnyalat a fekete szálakkal gyönyörű, vonzza a tekintetet. A bő ujjának és a garbónak különösen örülök, mert szuper kényelmes, akár egy téli bekuckózós olvasáshoz is, ha már a könyvekről lesz szó a továbbiakban.

The ambiance of the photos are quite autumnal, but the contrast of the warm and cold colors are rather Christmassy. This time I would like to show you my five favourite books, and I wanted to add a winter outfit too to this post so the main theme of the blog will not lost. The essence of this look is this garnet red Romwe sweater - of course. I especially appreciate the wide sleeves and the turle neck wih whom it is a perfect garment for cosy winter days.

Ha kíváncsi vagy az öt kedvenc könyvemre, akkor kattints tovább a teljes bejegyzésért!
If you are curious about my five favorite books just continue this post!

Sweater: Romwe / Skirt: H&M / Gloves: DIY / Earrings: The Mama Kin


VLADIMIR NABOKOV - LOLITA

Nem is értékeltem és élveztem igazán az olvasást a Lolita előtt. Nagyon nehéz lekötni a figyelmem, viszont Nabokovnak ez végig sikerült. Annyira imádtam minden sorát, hogy direkt lassan olvastam, mert nem akartam, hogy hamar vége legyen, úgy éreztem örökké tudnék élni a történetben.

I did not really enjoy and appreciate reading before Lolita. It is very difficult to engage my attention but Nabokov succeeded. I loved every line so much that I read it slowly because I did not want it to end, I felt that I want to live in the story forever.



JEFFREY EUGENIDES - ÖNGYILKOS SZÜZEK / THE VIRGIN SUICIDES

Már a történet elején megtudjuk, hogy mind az öt fiatal lány meg fogja ölni magát, a melankolikus hangulat és a feszültség mégis az utolsó oldalig kitart. Olvasás közben végig egy megmagyarázhatatlan kellemes nyugodtságot és tisztaságot éreztem, ez az, amiért a leginkább szerettem a regényt. Sofia Coppola megfilmesítette a történetet, ami fele annyit se ad, mint a könyv, mégis kötelezőnek mondanám, mert még így is az egyik kedvenc filmem.

We know at the beginning of the story that all five girls will kill themselves but the melancholic mood and the tension lasts until the last pages. While reading I felt an inexplicable pleasant calmness and purity and this is why I loved it the most. Sofia Coppola made a movie based on this novel, which is - of course - not as good as the book but still a must watch.



 JANNE TELLER -  SEMMI / NOTHING
Ifjúsági regény, így kellemesen szaladnak a szemek a sorokon, két nap alatt ki is végeztem. Ez az a fajta könyv, ami annyira izgalmas, hogy tényleg nem tudod letenni, pedig - mint már említettem - nekem nehéz lekötni a figyelmem. Komoly filozofáláson estem át a könyv befejezése után, és azt azért fontos kiemelnem, hogy nagyon elszomorodtam tőle. Persze ez személyfüggő, de sajnos ha én nem kontrollálom magam, akkor néhanapján hajlamos vagyok beleesni egyfajta nihilista életfelfogásba, ez a könyv pedig csak még inkább táplálta az efféle gondolataimat.

It is a youth novel (easy to read) so I finished it in two days. This is the kind of book you cannot put down because of the excitement and curiosity. I went through serious philozophising after reading it, and I find it important to mention that it made me extremly sad. Obviously it depends on the personality but personally if I do not control myself I can think nihilistic which is very destructive and this story just nourished my thoughts.



VIRGINIA WOOLF - HULLÁMOK / THE WAVES

Íme, a kedvenc könyvem, a leggyönyörűbb alkotás amit valaha olvastam. Egy regény terjedelmű prózakölteménynek is lehetne nevezni annyira költői az egész. Soha nem sírtam pusztán olvasástól, de ennek a könyvnek sikerült ezt megtörnie, sőt, olvasás közben szinte végig a torkomban volt a gombóc, és nem azért, mert szomorú a történet. Az egész egy tömör gyönyör.

I present you my favourite book, the most beautiful art I ever read. It could be called a novel-sized prose-book because it is so poetic. I never cried while reading but this book was able to break me, it is sooo beautiful.



VIRGINIA WOOLF - SAJÁT SZOBA / A ROOM OF ONE'S OWN
A Hullámokon kívül eddig még csak ezt és a Flush-t olvastam Virginia Woolf-tól, de biztos vagyok benne, hogy hamarosan folytatni fogom valamelyik könyvével.
A Saját szoba c. műve egy esszé, amely a nőkről és a női írásról szól (1929-ben jelent meg), és annyira érdekesnek találtam az egészet, hogy akárcsak Jane Teller Semmi c. regényét, ezt is két nap alatt kiolvastam.

I read The Waves, Flush and this one from Vriginia Woolf but I am sure that I will continue reading from her soon. A room of one's own is an essay about womens and women's writing (from 1929.) and I found it so interesting that I finished it in two days. It is absolutely worth reding this.




2 megjegyzés:

  1. A Semmit én is imádtam ☺ Az egyik kedvenc könyvem az Elfújta a szél, szerintem (lányoknak :D ) kötelező. Meg ha hosszú is, a történet beindulásakor már olvastatja magát (szigorúan a film előtt olvasandó!!!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm, köszi az ajánlást, felírtam a must read listámra. :)

      Törlés

Minden vélemény számít!